Gigantikus ökováros épül Kínában - 2008.09.04.

 Amint az ember cipőt húzott a lábára, kezdett eltávolodni a természettől. A természet egy darabig tűrt, majd egyre komolyabban jelezte mostohaságát. Észre kell vennünk, hogy ez így nem mehet tovább. A Föld éltet és etet minket, de csak akkor, ha mi is mindent megteszünk ennek érdekében.

Amint az ember cipőt húzott a lábára, kezdett eltávolodni a természettől. A természet egy darabig tűrt, majd egyre komolyabban jelezte mostohaságát. Észre kell vennünk, hogy ez így nem mehet tovább. A Föld éltet és etet minket, de csak akkor, ha mi is mindent megteszünk ennek érdekében.

Kína 2020-ra eléri az 1,47 milliárdot, a világ lakosságának a 20 %-át. Lakóhelyek, munkahelyek szükségesek, ám nem mindegy, hogy azok milyenek lesznek. Elhatározásuk, hogy ökovárost fognak építeni. A helyszín a Sanghajhoz közeli Csongming szigete, a Jangce folyó torkolatánál. Dongtan környezetbarát, gazdaságilag önfenntartó település lesz. Dongtan mocsaraktól övezett helyen épül, ahol madárrezervátum van, több száz ritka vándormadárnak nyújt menedéketA tervezés már 2005-ben elkezdődött. A tervező cég a londoni székhelyű ARUP mérnöki és tervező cég. A szerződést a Sanghaji Ipari Beruházó Vállalat írta alá.

A projekt több ütemben valósul meg:

I. fázisban egy 1 négyzetkilométernyi területen 5000 embernek építenek otthont. Ez a 2010-es sanghaji expóra készül el.
II. fázis: 2020-ig 6,5 négyzetkilométeren fejlesztenek ki 80 ezer ember számára lakóhelyeket.
III. fázis: 2040-2050-re 30 ezer négyzetkilométer készül el, a lakosság száma eléri a 6 milliót.

2008-ra elkészül a híd, valamint egy alagút, mely az odajutási időt három óráról egy órára rövidíti.Az új város munkát ad lakóinak. A projekt új technológiákat vezet be: megoldja a vízellátást, a szennyvízkezelést, a hulladék-újrahasznosítást.

Az autóközlekedést a minimálisra szorítják le. Ezt úgy tudják elérni, hogy a tevékenységet három fő helyre összpontosítják. Az emberek gyalog, kerékpárral, vagy tömegközlekedési eszközökkel fognak járni. Gyalog vihetik majd a gyerekeket iskolába, óvodába, onnét pedig gyalog mehetnek a munkahelyekre. Ugyanakkor az autók vízzel, vagy elektromossággal fognak közlekedni. Ezáltal csökken a zaj s a széndioxid kibocsátás. Javul a levegő minősége.
Az áramot szélerőművektől fogják kapni, nyomon követhetik víz- és energia felhasználásukat.

Dongtan példájából felbuzdulva az ARUP már készíti több más ökováros tervét is. Kínában, Oroszországban, Nagy-Britanniában, Szaúd-Arábiában várható hasonló városok születése.

Forrás: abbcenter.com

 

 

 

 

 

 

 

vissza az előző oldalra

Szóljon hozzá!

Ha van észrevétele, kérdése a cikkel kapcsolatosan, itt megírhatja nekünk!


Az Ön neve:
E-mail címe:

   Üzenet, hozzászólás:
Üzenet küldése